Хімія 9-і кл.


☝ УВАГА!!!! Покликання на відеозустрічі для дистанційного навчання 

https://meet.google.com/jwp-vvqj-drj

24.02.2023      9- В       Горіння вуглеводнів

https://youtu.be/wxVu4VPIv7g

Домашнє завдання § 22, виконати вправу 171,172.


12.01.2023   9-д,г        Окисно- відновні реакції 

13.01.2023   9-  а,в

Окисно-відновними реакціями називаються хімічні реакції, які протікають зі зміною ступенів окиснення атомів хімічних елементів або йонів, що утворюють реагуючі речовини.



Щоб скласти рівняння ОВР методом електронного балансу потрібно:
  • записати схему реакції;
  • вказати ступені окиснення і визначити елементи, які змінюють ступінь окиснення;
  • скласти рівняння процесів окиснення і відновлення;
  • зрівняти число приєднаних та відданих електронів, ввівши множники, використавши найменше спільне кратне;
  • підставити знайдені коефіцієнти перед формулами речовин, що містять ці частинки;
  • розставити коефіцієнти перед формулами інших речовин методом підбору;
  • перевірити правильність розстановки коефіцієнтів.
  •  
    2H+12S2+3O022S+4O22+2H+12O2
    S26еS+4O02+4e2O2Н.С.К12Коеф.23окиснюється,відновниквідновлюється,окисник

Опрацювати § 15,16 виконати вправу 118 ст. 88


5.12.2022                9-б,д         Аналіз контрольної роботи, робота над помилками.

2.12.2022                9-а,в       Контрольна робота

1.12.2022                9-г,д       Контрольна робота              

29.11.2022              9-б  Контрольна робота.                  

29.11.2022              9-а,г,в                

28.11.2022               9-д,б              

26.11.2022               9-а,в    асинхронний урок

24.11.2022               9-д      Ступінь окиснення. Складання  формул бінарних сполук  за відомими ступенями окиснення елементів.

Ступінь окиснення — умовний заряд атома у сполуці, якщо вважати, що зв'язок у ньому йонний.
Ступінь окиснення дорівнює числу електронів, зміщених від атому або до атому.
Якщо електрони зміщуються від атома, то його ступінь окиснення є позитивним. Позитивний ступінь окиснення у сполуках має атом менш електронегативного елемента.
Ступінь окиснення — це умовна величина заряду елемента, якщо вважати, що в речовині спільна електронна пара повністю належить атому більш електронегативного елемента.
Якщо зміщення електронів відбувається до атому, то його ступінь окиснення є негативним.
Зверни увагу!
У простих речовинах зміщення електронів не відбувається, тому ступінь окиснення атомів дорівнює  0.
Значення ступеня окиснення вказують над знаком хімічного елемента:
Ca+2O2;  N02.
 
Зверни увагу!
У складних речовинах ступінь окиснення атомів металу завжди є позитивним.
Максимальне значення ступеня окиснення металу можна визначити за номером групи, в якій елемент знаходиться у періодичній таблиці. Воно дорівнює числу валентних електронів у атомі
Метали головних підгруп у сполуках, як правило, виявляють постійний ступінь окиснення. У металів IA групи вона дорівнює +1:
Na+1Cl1,  Li+12O2.
У металів IIA групи ступінь окиснення завжди дорівнює +2:
Mg+2F12,  Ba+2O2.
Ступінь окиснення Алюмінію — +3:
Al+32S23.
Метали побічних підгруп виявляють змінні ступені окиснення:
Fe+2O2,  Fe+32O23.
 
Зверни увагу!
Атоми неметалів мають як позитивні, так і негативні ступені окиснення. 
У найбільш електронегативного з неметалів Флуору ступінь окиснення є постійним і дорівнює 1:
H+1F1,  K+1F1.
Оксиген майже завжди має ступінь окиснення 2:
Na+12O2,  C+4O22
Винятки — оксиген флуорид і пероксиди:
O+2F12,  H+12O12
У більшості сполук ступінь окиснення Гідрогену +1, але у сполуках з металами він дорівнює 1:
H+1Br1,  N3H+13,  Na+1H1,  Ca+2H21.
У атомів інших неметалів максимальне значення ступеню окиснення теж дорівнює номеру групи:
C+4,  N+5,  S+6.
Мінімальне значення ступеня окиснення можна визначити, якщо від номера групи відняти 8. Воно визначається числом електронів, які потрібні атому до завершення зовнішнього електронного шару: 
C4,  N3,  S2.
Алгебраїчна сума ступенів окиснення атомів у частинці дорівнює її заряду.
У нейтральній частинці (наприклад, у молекулі), сума ступенів окиснення атомів дорівнює 0.
Для визначення ступеня окиснення атому в хімічній сполуці необхідно:
1. Записати формулу речовини:
 P2O5.
2. Записати значення ступенів окиснення Оксигену, Гідрогену, або іншого елемента, що має постійне (або точно відоме) значення:
 
Px2O25.
 
3. Знайти суму ступенів окиснення і обчислити значення x:
2x+5(2)=02x10=02x=10x=+5. 
Ступінь окиснення Фосфору дорівнює +5.
Домашнє завдання Опрацювати матеріал, скласти конспект . 

25.11.2022           9-а,в

24.11.2022          9-г

22.11.2022         9-б

21.11.2022         9-д

   Класифікація хімічних реакцій 

Хімічні реакції можуть класифікуватися за різними ознаками
  
    1. Класифікація за зміною числа речовин, що вступають у реакцію і утворюються в результаті реакції:
    • реакцій сполучення: 2H2+O2=2H2O;

    • реакції розкладу: CaCO3=t°CaO+CO2;
     
    • реакції заміщення: Zn+H2SO4=ZnSO4+H2;
     
    • реакції обміну: Na2SO4+BaCl2=2NaCl+BaSO4.
     
    2. Класифікація за зміною окиснення елементів у сполуках:
     
    • окисно-відновні реакції: S0+O20=S+4O22;
     
    • реакції йонного обміну: Ag++Cl=AgCl.
    3. Класифікація за тепловим ефектом хімічної реакції:
    • екзотермічні реакції: CH4+2O2=CO2+H2O+Q;
     
    • ендотермічні реакції: BaCO3=BaO+CO2Q.
    4. Класифікація за напрямом хімічної реакції:
    • оборотні реакції: Ca(OH)2CaO+H2O;
     
    • необоротні реакції: H2SO4+2NaOH=Na2SO4+2H2O
Домашнє завдання. Опрацювати § 13, виконати вправи 98,101

22.11.2022        9-а,в
21.11.2022        9-б     

19.11.2022       9-г, д

Повторення та узагальнення знань з теми ,,Розчини, реакції обміну між електролітами у водних розчинах''

Переглянути презентацію, повторити алгоритм складання йонно - молекулярних рівнянь реакцій.
 Домашнє завдання повторити §10-12, виконати вправу:

 Напишіть молекулярні та йонно-молекулярні рівняння реакцій між попарно взятими речовинами: а) сульфатна кислота й барій гідроксид; б) калій гідроксид і ферум(ІІІ) хлорид; в) натрій сульфіт і нітратна кислота; г) купрум(ІІ) гідроксид і нітратна кислота; ґ) барій нітрат і натрій сульфат; д) кальцій карбонат і сульфатна кислота.

18.11.2022      9-а,в

17.11.2022     9-д,г

15.11.2022     9-б     Практична робота №2 ,, Розв'язування експериментальних                                          задач''

Домашнє завдаання     Повт. §12, виконати вправу  85.

15.11.2022   9-а,в,г      

14.11.2022   9-д,б    Практична робота №1  ,, Реакції йонного обміну між електролітами у водних розчинах.''

Домашнє завдання. Повторити  § 10-12 

   11.11.2022       9-а, в  

   10.11.2022     9-г, д

  08.11.2022      9-б         Якісні реакції на деякі йони. Лабораторні досліди 7-9.

Хімічні реакції, що супроводжуються особливими зовнішніми ефектами (утворення характерного осаду, виділення газу з певними властивостями, поява чи зміна забарвлення розчину) називають якісними. 


Лабораторний дослід №7  Виявлення хлорид-йонів. 

а) взаємодія натрій хлориду з аргентум нітратом

https://www.youtube.com/watch?v=-697j9U5Q1A

б) взаємодія хлоридної кислоти з аргентум нітратом 

https://www.youtube.com/watch?v=ga-D87rRdQw

Лабораторний дослід №8 Виявлення сульфат-йонів у розчині

https://www.youtube.com/watch?v=cIHA9PXdgVw

Лабораторний дослід№9  Виявлення карбонат - йонів у розчині.

а) взаємодія крейди з хлоридною кислотою (лаб. дослід  5б)

б) взаємодія кальцинованої соди з хлоридною кислотою 

https://www.youtube.com/watch?v=4cmmA4s_vAE

в)взаємодія питної соди з хлоридною кислотою (ознакою реакції є виділення газу)

Домашнє завдання Опрацювати §12, оформити лабораторні досліди №7-9

 08.11.2022     9-а,в,г 

07.11.2022       9-б, д   Реакції йонного обміну. Лабораторні досліди 4-6 ,,Реакції обміну в розчинах електролітів''

Лабораторний дослід №4  з випаданням осаду;

а) взаємодія купрум (ІІ) сульфату з натрій гідроксидом    - утворення синього осаду


б) взаємодія алюміній сульфату із барій хлоридом   - утворення білого осаду

в) взаємодія барій хлориду із натрій гідроксидом  - реакція не відбувається .

Лабораторний дослід №5  з виділенням газу
а)  взаємодія натрій сульфіту з хлоридною ( соляною) кислотою
б) взаємодія крейди з хлоридною ( соляною) кислотою
Лабораторний дослід №6  з утворенням води

а) взаємодія натрій гідроксиду з хлоридною кислотою

б) взаємодія купрум(ІІ) гідроксиду з сульфатною кислотою


Домашнє завдання. Повторити § 10,11 оформити лабораторні досліди 4-6 в зашиті для лабораторних та практичних робіт.

29.10.2022     Пройти контрольне тестування всім обов'язково за покликанням  

                                                9-А     https://vseosvita.ua/test/start/gra298

                                                9-Б     https://vseosvita.ua/test/start/eyo392

                                                9-В      https://vseosvita.ua/test/start/rve873

28.10.2022        9-а,в

27.10.2022        9-г,д

25.11.2022

Тренувальні вправи. Реакції йонного обміну. Складання молекулярних рівнянь за скороченим йонним рівнянням.

Повторити тему можна переглянувши відеоурок.

https://www.youtube.com/watch?v=lp6K5nKo6bc

https://jamboard.google.com/d/10spB-l1XgS1yfhyFhCUnY5YubXne433wV_gSPtUbu6Y/edit?usp=sharing

Домашнє завдання Повторити  § 10, виконати вправу 74 (в,г ) 75 (б,в)

25.10.2022        9-а,в,г 

24.10.2022       9-б      

24 .10.2022    9-д         Реакції обміну між розчинами електролітів, умови їх перебігу.    Йонно - молекулярні рівняння.


https://jamboard.google.com/d/10spB-l1XgS1yfhyFhCUnY5YubXne433wV_gSPtUbu6Y/edit?usp=sharing
Домашнє завдання Опрацювати § 10, виконати вправу 74 (а,б )


22.10.2022         9-б,д

Перегляньте навчальне відео і підготуйтеся до залікового уроку.

https://www.youtube.com/watch?v=hklrbfR05BM

22.10.2022       9-б

21.10.2022        9- а,в ( уроків не було ч/з тривогу)

20.10.2022        9-г,д

Тематичний контроль знань 


Для тих учнів, хто навчається ДИСТАНЦІЙНО:

виконати тестову роботу за покликанням  https://vseosvita.ua/test/start/hcu486

18.10.2022       9-а,б,в,г

17.10.2022       9- д,б     Електролітична дисоціація  Тренувальні вправи.

Лабораторний дослід №3  

Домашнє завдання . Повторити §  6-8  , виконати вправи  52,61

15.10.2022  9-а,в Тестування з теми Розчини Електролітична дисоціація за покликанням

https://vseosvita.ua/test/start/cws298


14.10.2022     9-а,в

13.10.2022     9-г,д 

11.10.2022      9-б

Ступінь електролітичної дисоціації. Сильні та слабкі електроліти.

Електроліти в розчинах по-різному дисоціюють на іони. Кількісною характеристикою розпаду молекул на іони є ступінь дисоціації α. У розчинах слабких електролітів ступінь дисоціації менше 3%. Електроліти середньої сили мають значення α понад 3% і менше 30%, α сильних електролітів — понад 30%.

Сильні електроліти при розчиненні у воді практично повністю дисоціюють на йони. У таких електролітів значення ступеня дисоціації  у розведених розчинах прямує до одиниці (до 100%).
До сильних електролітів відносять:
1) практично усі розчинні у воді солі;
2) сильні кислоти, наприклад: сульфатну, хлоридну, нітратну;
3) усі луги.

Слабкі електроліти при розчиненні у воді практично не дисоціюють на йони. У таких електролітів ступінь дисоціації прямує до нуля.

до слабких електролітів відносять:
1) слабкі та середньої сили кислоти, наприклад: сульфідну, карбонатну, нітритну, сульфітну;
2) нерозчинні і малорозчинні у воді основи, водний розчин амоній гідроксиду;
3) воду.

Кількісним показником електролітичної дисоціації на йони є 

 ступінь дисоціації – α (альфа):    https://disted.edu.vn.ua/media/images/asia/him09/u16.files/image001.gif   

де  n – кількість дисоційованих молекул на йони;  N  загальна кількість молекул, що знаходяться у розчині.  Ступінь дисоціації α виражається в частках одиниці, або у відсотках.

Домашнє завдання  Опрацювати § 8 виконати впр.61  

11.10.2022     9-а,в,г           

10.10.2022      9-д,б  
Електролітична дисоціація кислот, основ і солей у водних розчинах. 
Лабораторний дослід №2 ,, Установлення приблизного значення рН для води, лужних і кислих розчинів за допомогою універсального індикатора'' 




 Домашня завдання  Опрацювати  § 7, оформити роботу в зошиті для лабораторних дослідів. 


8.10.2022        9-г,д   асинхронно

Електролітична дисоціація кислот, основ і солей у водних розчинах.

Відеоурок для обов'язкового перегляду. Скласти конспект уроку.
 

Домашнє завдання Опрацювати § 7, виконати впр.50.

7.10.2022        9-а,в
6.10.2022       9-д   
4.10.2022       9-б       https://meet.google.com/apf-jyrt-tkr

Електролітична дисоціація

https://www.youtube.com/watch?v=nkuHSio5ZvA

Речовини, водні розчини (розплави) яких проводять електричний струм називають електролітами.
Розчини цукру, спирту, глюкози і деяких інших речовин не проводять електричний струм.
Речовини, водні розчини (розплави) яких не проводять електричний струм, називають неелектролітами.
Чому ж розчини електролітів проводять електричний струм?
Шведський вчений Сванте Арреніус, вивчаючи електропровідність розчинів різних речовин, прийшов у  1877 р. до висновку, що причиною електропровідності є наявність у розчині йонів, які утворюються при розчиненні електроліту у воді.
Процес розпаду електроліту на йони називають електролітичною дисоціацією.

Найлегше дисоціюють речовини з йонним зв'язком, оскільки вони складаються вже з готових йонів.

Основні положення теорії електролітичної дисоціації
1. Під час розчинення у воді електроліти дисоціюють (розпадаються) на позитивно заряджені йони (катіони) і негативно заряджені йони (аніони).
 
2. Причиною дисоціації електроліту у водному розчині є його гідратація, тобто взаємодія електроліту з молекулами води і розрив хімічного зв'язку у ньому.

3. Електролітична дисоціація є зворотнім процесом для слабких електролітів. Поряд з процесом дисоціації (розпаду електроліту на йони) протікає і зворотний процес — асоціація (з'єднання йонів).
Якщо через розчин пропускати електричний струм, то позитивно заряджені йони (катіони) будуть рухатися у бік негативно зарядженого електрода — катода. Негативно заряджені йони (аніони) будуть рухатися у бік позитивно зарядженого елекрода — анода.
 
електролітична дисоціація1.png
Домашнє завдання Опрацювати § 6,7

4.10.2022      9-а.г,в   https://meet.google.com/apf-jyrt-tkr

3.10.2022      9- б,д   https://meet.google.com/dwu-ugpc-hpp

Розв'язування задач на приготування розчинів з кристалогідратів.

ст. 24 підручника 

Домашнє завдання Опрацювати § 4, виконати вправу 29

30.09.2022    9-а,в    https://meet.google.com/hem-mhxg-hka

29.09.2022    9-г,д    https://meet.google.com/zgx-qjky-xcd

27.09.2022    9-б    https://meet.google.com/hxt-osqr-bmb

Розв'язування задач на приготування розчинів з кристалогідратів.

ст. 22-23 підручника. 

https://jamboard.google.com/d/1tivdVw73FxAJOUBRmhtS4V_nwSMHN1-Wno2wDUwwFa4/edit?usp=sharing

Завдання додому. Опрацювати § 4,виконати вправи 24,25.

27.09.2022   9-г,а,в    https://meet.google.com/hxt-osqr-bmb

26.09.2022  9-б, д     https://meet.google.com/oun-dtjm-nis

Кристалогідрати. 

Розчинену речовину можна виділити з водного розчину, випарувавши з нього воду. При випаровуванні розчинів можна виділити гідрати деяких речовин у кристалічному вигляді.
 
Якщо розчинити у воді купрум(ІІ)сульфат CuSO4, який має білий колір, то утворюється водний розчин синього кольору. При випаровуванні цього розчину виділиться мідний купорос — кристалічна речовина синього кольору, до складу якої входить п'ять молекул води. Склад мідного купоросу відображає формула CuSO45H2O(читається  купрум-ес-о-чотири на п'ять -аш-два-о).
Кристалічні речовини, які містять молекули води, називаються кристалогідратами.
Вода, що входить до їх складу, називається кристалізаційною водою.
Більшість кристалогідратів є солями.
Склад кристалогідрату виражають формулою, у якій вказується число молекул кристалізаційної води на одну молекулу речовини (через крапку записується число молекул води).У назві кристалогідрату число молекул води вказують, використовуючи грецьки префікси:
1 — моно-
2 — ди-
3 — три-
4 — тетра-
5 — пента-
6 — гекса-
7 — гепта-
8 — окта-
9 — нона-
10 — дека-

CuSO45H2O 
Хімічна назва - купрум(ІІ)сульфат пентагідрат 

Склад кристалогідрату цинк сульфат гептагідрат виражається формулою:
ZnSO47H2O.

Деякі кристалогідрати сульфатів металів називаються купоросами:                                       
CuSO45H2O — мідний купорос;
FeSO47H2O — залізний купорос.
Технічні назви деяких інших кристалогідратів:
 
Na2CO310H2O — кристалічна сода;
Na2SO410H2O — глауберова сіль;
MgSO47H2O — гірка (англійська) сіль.

Домашнє завдання Опрацювати §4, ст.20-21, вик. вправу 23.

 24.09.2022    9-а,б,в,г    асинхронно

Теплові ефекти, що супроводжують розчинення речовин.

Розчинення — це фізико-хімічний процес. Як правила, розчинення речовин у воді супроводжується поглинанням або виділенням певної кількості теплоти.
Приклад:   під час розчинення багатьох солей теплота поглинається, а при розчинні кислот чи лугів — виділяється.
Процес розчинення твердої речовини, як правила, відбувається у кілька етапів:
  
1. Руйнування структури твердої речовини (зв'язків між молекулами або йонами речовини).

 
2. Взаємодія молекул речовини, що розчиняється, з молекулами розчинника.
Процес взаємодії частинок розчиненої речовини з молекулами води називається гідратацією.
3. Дифузія гідратованих частинок по всьому об'єму розчину.
 

Якщо на руйнування зв'язків енергії витрачається менше, ніж на взаємодію між частинками речовини та розчинника, то теплота виділяється (відбувається нагрівання розчину). Наприклад, при розчиненні сульфатної кислоти у воді відбувається виділення теплоти.
 
Якщо на руйнування зв'язків енергії витрачається більше, ніж на гідратацію, то теплота поглинається (відбувається охолодження розчину). Такий процес, відбувається, наприклад, при розчиненні амоній нітрату NH4NO3.

Домашнє завдання. Опрацювати  § 3 

23.09.2022   9-а,б,в       https://meet.google.com/mjc-cige-afq

22.09.2022   9-г, д          https://meet.google.com/rir-vemt-iyq 

Розчинність речовин, її залежність від різних чинників.  

Розчинність - це здатність речовин розчинятися в інших речовинах.

   S - розчинність

Розчинність  показує найбільшу масу речовини, яка може за певних умов розчинитися  в 100г розчинника.

Розчинні речовини - в 100 г розчинника може розчинитися більше 1 г речовини;

малорозчинні  - в 100 г розчинника може розчинитися менше 1 г речовини;

прктично нерозчинні - в розчин переходить менше 0.01г речовини.    

Чинники, що впливають на розчинність речовин:

1. природа розчинника і розчиненої речовини;

2. температура;

3. тиск  (для газів).

Домашнє завдання. Опрацювати  § 5, ст 31 позаурочний експеримент ( за бажанням)

20.09.2022    9-а,б,в, г    https://meet.google.com/tcw-zmmc-gus

19.09.2022   9-д     https://meet.google.com/tmb-bjhh-gog

             Будова молекули води. Водневий показник

  

pHВодневий показник — величина, що показує міру активності іонів Гідрогену +) в розчині, тобто ступінь кислотності або лужності цього розчину. 


 pH нейтрального водного розчину становить 7, розчини із більшим значенням водневого показника є лужними, із меншими — кислими.
Водне́вий зв'язо́к — різновид хімічного зв'язку, що реалізується за рахунок електростатичного притягання між Гідрогеном (із позитивним частковим зарядом) однієї молекули та атомом з великим значенням електронегативності (О, N, F, а також P) іншої молекули.

 Домашнє завдання. Опрацювати § 2, виконати вправу 14

Увага ! Тестування проходити під час уроку за розкладом!!!!

Діагностичне тестування  за курс хімії 8 класу.

Для проходження тесту перейдіть за покликанням:

16.09.2022   9-в       https://vseosvita.ua/test/start/bgj101

16.09.2022   9-а       https://vseosvita.ua/test/start/omd393 

16.09.2022   9-б    https://vseosvita.ua/test/start/bkv084

15.09.2022   9-г       https://vseosvita.ua/test/start/obg780

15.09.2022   9-Д       https://meet.google.com/zjb-ssso-pdy

Тема. Поняття про дисперсні системи. Колоїдні та істинні розчини

https://docs.google.com/presentation/d/1D-e_WjPqcFGobTwqtCLkioyqRYajIGnI/edit?usp=sharing&ouid=100558491569803856971&rtpof=true&sd=true

Домашнє завдання. Опрацювати § 1.

14.09.2022   9-Д клас  

Діагностичне тестування  за курс хімії 8 класу.

Для проходження тесту перейдіть за покликанням:

https://vseosvita.ua/test/start/dyt055


13.09.2022  9-а     https://meet.google.com/vax-ipvz-ngo

13.09.2022  9-б    https://meet.google.com/vax-ipvz-ngo

13.09.2022  9-в   https://meet.google.com/vax-ipvz-ngo

13.09.2022  9-г    https://meet.google.com/vax-ipvz-ngo

13.09.2022  9-д    https://meet.google.com/vax-ipvz-ngo

ТемаПовторення.  Хімічний зв'язок і будова речовини.

https://docs.google.com/presentation/d/13CghYgf3k8W1DZrwVpUF8_q_S8B1Zsfs/edit?usp=sharing&ouid=100558491569803856971&rtpof=true&sd=true

Домашнє завдання. Повторити типи  хімічних зв'язків (по презентації).

Розписати механізм утворення молекули хлору та магній броміду.

9.09.2022     9-Б   https://meet.google.com/caa-tdkb-owa

Тема. Повторення.  Основні класи неорганічних сполук та їхні властивості.

Тренувальний тест

https://www.iznotest.info/osnovni-klasi-neorganichnih-spoluk-oksidi-kisloti/

Домашнє завдання. Завершити проходження тесту. 

8.09.2022     9-А   https://meet.google.com/ddf-hzyw-psc

8.09.2022     9-Б    https://meet.google.com/ddf-hzyw-psc

8.09.2022     9-В     https://meet.google.com/ddf-hzyw-psc 

Тема. Повторення.  Основні класи неорганічних сполук та їхні властивості.

Домашнє завдання. 

                                     Напишіть рівняння реакцій за поданими схемами:

06.09.2022    9-В     https://meet.google.com/pmi-nycy-mjd

05.09.2022    9-Д      https://meet.google.com/zug-nnff-sny

 02.09.2022   9-Б     https://meet.google.com/imq-uyot-jup

 02.09.2022   9-В    https://meet.google.com/bpp-ffdq-eho

   Тема. Повторення.Основні класи неорганічних речовин, їх склад та номенклатура.