6-а,б ОЗ

6-А,Б     Безпека в побуті

Переглянути презентацію.

https://docs.google.com/presentation/d/1Z_qhcUbKxOnONtSXXM7vHZFghDJcctxP/edit?usp=sharing&ouid=100558491569803856971&rtpof=true&sd=true

Домашнє завдання Опрацювати § 23-26 Уважно після параграфів обговори з дорослими ситуаційні завдання та моделюй-набувай життєвих навичок!


6-А,Б      Види стосунків.Стосунки в родині, в класі, в підлітковому середовищі.

https://www.youtube.com/watch?app=desktop&v=L9-YjQvxG2g

Домашнє завдання. Опрацювати § 18

6 -А, Б      Спілкування людей .Стилі спілкування . Значення впевненої поведінки для здоров'я.

https://www.youtube.com/watch?v=5Jsh-vkK-Lo

Домашнє завдання . Опрацювати  §16,17.

☝ УВАГА!!!! Покликання на відеозустрічі для дистанційного навчання 

https://meet.google.com/ajy-gkus-vzv

Контрольне тестування для учнів 6-х класів:

https://vseosvita.ua/test/start/oef951

5.12.2022     6-а,б       Контрольна робота

 28.11.2022     6-а,б      Навички і звички. Вплив звичок на здоров'я. Корисні і шкідливі звички. Чинники формування звичок.       


Потреба — це те, що необхідно для забезпечення життя і діяльності людини та її розвитку.

Навичка — це здатність робити щось автоматично, не замислюючись. Ходьба, читання, писання, мовлення, катання на ковзанах і лижах — усіх цих навичок набуваєш після багаторазового повторення.

Звичка — це спосіб дії, поведінки, що став для людини постійним, звичним, характерним саме для неї.

Переглянь презентацію,

https://docs.google.com/presentation/d/1tm5xZvGhRKbdsyJQR1cUpoAlBPRVuNHO9ytkwMXR1HY/edit?usp=sharing

Домашнє завдання Опрацювати § 11, Виконайте ПИСЬМОВО завдання  в зошитах по варіантах 

  • 1 вар. Склади план формування корисної звички прибирати робоче місце. Скористайся додатком 6.
  • 2 вар.  Склади план відмови від шкідливої звички грати в комп’ютерні ігри до пізнього вечора.

 21.11.2022     6-а,б     Психічний розвиток під

літка та ознаки гармонійного розвитку . Потреби людини та їх розвиток із віком.

У підлітковому віці швидко ростеш і розвиваєшся. Усі зміни природні. У кожного вони відбуваються індивідуально. Гарна постава сприяє зовнішній привабливості. З людьми, які багато знають і позитивно мислять, цікаво спілкуватися і дружити. Підростаючи, розвивайся гармонійно.

https://drive.google.com/file/d/1NugEuXNSyp00AtRvYqWBZhMscZotLTR2/view?usp=sharing

Домашнє завдання Опрацювати § 10.

14.11.2022     асинхронний урок 

Особиста гігієна 

Відеоурок для обов'язкового перегляду!!!

https://www.youtube.com/watch?v=0MPE4VFruWE

1. Складові особистої гігієни.

2. Догляд за шкірою.

3. Гігієна ротової порожнини. 

4. Особиста гігієна під час занять фізкультурою і спортом.

Опрацювати § 8,9. Виконати одне із завдань на вибір:

 1. Намалювати плакат (на А4), що закликає дотримуватися правил особистої гігієни.

2. Підготувати проєкт ,, Обери правильну зубну пасту та щітку''.

      7.11.2022                      Харчові звички.  Профілактика йододефіциту і діабету. Правила купівлі,обробки,  зберігання харчових продуктів. Перша допомога при харчових отруєннях.

https://www.youtube.com/watch?v=tdJlIMf_jdo


Домашнє завдання. Опрацювати § 6,7      Розробити проєкт ,, Профілактика йододефіциту у підлітковому віці''.

24.102022                        Харчування і здоров'я Значення води і харчування для здоров'я підлітка. 

Я їм, щоб жити,  а не живу, щоб їсти.

Сократ

давньогрецький  філософ



Основними  компонентами  у  складі  продуктів  харчування  є:  білки,  жири,  

вуглеводи,  вітаміни,  мінеральні  речовини, вода.

Співвідношення білки : жири : вуглеводи = 1:1:4

Людині  потрібно  на  добу  2-2,5  л  води  при  нормальному харчовому  режимі  за  нормальної  температури  навколишнього середовища. Ця кількість води складається:

  • із води, споживаної при питті (близько 1 л);
  • води, що міститься у складі їжі (близько 1 л);
  • води, яка утворюється в організмі під час обміну білків,
  • жирів і вуглеводів (300-350 мл).                                                                                Вітаміни :


Домашнє завдання Опрацювати  §5

Підготувати повідомлення на тему: 

  «Вегетаріанство»,  «Голодування»,  «Сироїдіння»,  «Роздільне харчування».

22.10.2022     6-а,б   Всім учням, хто не пройшов тематичне тестування,  обов'язково пройти  за покликанням     https://vseosvita.ua/test/start/gcf329

Домашнє завдання   Усно відповісти на питання на ст. 25 ("Завдання"); Письмово  №2 на ст. 25 під заголовком "Моделюй - набувай життєвих навичок" ( по одній із ситуацій завдання на вибір)

17.10.2022      6-а,б     Пройти тестування з теми  '' Безпеки в умовах воєнного стану"

  за покликанням    https://vseosvita.ua/test/start/kgt997

Домашнє завдання. Підготувати робочий зошит на перевірку( виконати всі письмові завдання, що вказані на блозі)

10.10.2022    6-а,б   

Тема. Соціальне середовище і безпека. Захист від кримінальних небезпек.

https://docs.google.com/presentation/d/1LR2UMj90c3o2vELmu3N4enbl_9bwSVbx/edit?usp=sharing&ouid=100558491569803856971&rtpof=true&sd=true


Домашнє завдання опрацювати § 4. Скласти пам'ятку щодо уникнення кримінальних небезпек у таких ситуаціях: 1в  купуєш продукти на ринку;                                                                                                                   2в  у святковий день з друзями гуляєш у парку;                                                                                       3в  загубилися ключі від квартири.

03.10.2022   6-а,б    https://meet.google.com/dwu-ugpc-hpp

Тема. Повітряна тривога. Сигнали оповіщення. Порядок дій під час евакуації. Невідкладна допомога.

Засоби оповіщення населення при виникненні надзвичайних ситуацій

                                                 Звуки сирен                                                                                               Сигнал повітряної тривоги — довгий звук, який наростає і знижується, триває не менше        1 хвилини і повторюється до 2–3 разів (зараз, здебільшого, звучить лише один раз). Після нього потрібно йти в укриття. Після сирени також звучить мовне повідомлення «Повітряна тривога». Потім — інформація про те, що мешканці мають терміново йти до найближчого укриття.      Відбій повітрної тривоги — короткий 5-10-секундний сигнал, який звучить після сигналу загальної тривоги з повторенням до 3-х разів. Також після короткого сигналу сирени лунає мовне повідомлення про відбій тривоги.                                                                                                            Якщо з рупорів системи оповіщення лунатиме церковний дзвін – йдеться про сигнал хімічної небезпеки.                                                                                                                                               Сигналом радіаційної небезпеки є звук дзвону на сполох (дзвону в набат).                        Сигнал евакуації з міста звучить як гудок потягу. Після такого сповіщення потрібно увімкнути місцеве радіо або телебачення та чекати на подальшу інформацію. В цих повідомленнях буде надаватись інформація про порядок проведення евакуації, про місця збору, транспорт, який буде задіяний в евакуації, і, відповідно, про час проведення евакуації.                            Матеріал для обов'язкового перегляду 

                    Порядок дій під час евакуації.                                                                                                https://www.youtube.com/watch?v=cln5vg2f_5w

Самодопомога і невідкладна допомога

Тривога та переживання у відповідь на загрозу життю та здоров’ю — це нормальна фізіологічна реакція. Якщо людина абсолютно нічого не боїться, то це, скоріше, психічне порушення, наприклад депресія або апатія.

Інформаційна атака — є найбільш травматична в ситуації воєнної загрози. Оскільки масова паніка негативно впливає на адекватність реакцій людини, перша порада — необхідно припинити постійно шукати інформацію щодо дій агресора. Пам’ятайте, що від новин, від інформації можна постраждати більше, ніж від перебування безпосередньо в зоні терористичної атаки, війни тощо.

Друга порада — плануйте майбутнє! Не «заморожуйте», принаймні у своїй голові, ніяких планів. Всі зараз зосереджені на новинах, де які танки, бази розміщення військ і так далі. Не варто акцентувати на цьому свою увагу.

Третя порада — турбуйтеся про когось. Це насправді працює, тому знайдіть об’єкт, про який ви будете турбуватися, і рівень вашої тривожності значно знизиться.

Четверта порада — займіться активною роботою. Не сидіть на місці, не чекайте чогось, обов’язково продовжуйте жити, виконуючи прості побутові справи — це допоможе вашому тілу позбутися фізичної напруги, викликаної тривожністю.

На одну негативну емоцію у вас повинно бути сім позитивних.

П'ята порада — антистресова поведінка. Це насамперед сон 7-8 годин, здорове харчування та фізична активність. Такі базові речі допоможуть бути в гармонії зі своїм тілом та повернуть почуття захищеності.

Шоста порада — переживайте неприємності лише по мірі їх надходження. Не потрібно додумувати, фантазувати, перебирати в голові різні варіанти розвитку події. Такі думки точно не слугуватимуть емоційній стабільності.

Пам’ятайте, ми всі різні, але всі адаптивні. Слід правильно працювати над своїм емоційним станом в критичній ситуації, щоб жити далі і робити крок в майбутнє.

Домашнє завдання. Скласти пам'ятку ,,Я сам собі помічник у тривожній ситуації!''

26.09.2022  6-а,б      https://meet.google.com/oun-dtjm-nis

Тема.  Виправдані і невиправдані ризики. Оцінка ризиків у повсякденному житті. Екстремальні і надзвичайні ситуації. 

Ризики є частиною нашого життя. Іноді треба і навіть корисно ризикувати. Це допомагає людині розвиватись як особистості.

Важливо уникати невиправданих ризиків: тютюнопаління, вживання алкоголю, порушення правил поведінки на дорогах тощо.

Уважно аналізуючи життєві ситуації, ти навчишся оцінювати рівень ризику і за необхідності знижувати його.

Екстремальні — ситуації, в яких небезпека загрожує окремій людині або групі людей (ДТП, пожежа, заблукати у лісі).

Надзвичайні — ситуації, що загрожують великій кількості людей (під час стихійного лиха, техногенної катастрофи або війни).

Екстремальні і надзвичайні ситуації потребують негайних дій.

1. Страх почуття, що першої ж миті охоплює людину в екстремальній ситуації. Головне перебороти страх, не дати йому паралізувати волю і перерости в паніку. Пригадайте прийоми, які допомагають подолати страх:

  • зробіть кілька глибоких вдихів і видихів так, наче п’єте повітря крізь соломинку. Уявіть, як воно проходить через ваші легені, зосередьтеся на звуках;
  • полічіть до десяти, а якщо є час — до ста;
  • пригадайте і вимовте уголос кілька номерів телефонів, вірш, заспівайте пісню.

Домашнє завдання. Опрацювати § 1.ст 8-10

20.09.2022    6-б     https://meet.google.com/tcw-zmmc-gus

Тема. Вплив техногенного середовища на здоров'я людини. 

https://docs.google.com/presentation/d/1uEwGlh8S91oXWgMqzWntkCCLh7UTnbzU/edit?usp=sharing&ouid=100558491569803856971&rtpof=true&sd=true

Домашнє завдання. Опрацювати §3. Виконай проєкт «Дбай про чисте довкілля».- ст.19

12.09.2022    6-а     https://meet.google.com/tmb-bjhh-gog

12.09.2022   6-б  асинхронно

Тема: Вплив природних чинників на здоров'я людини. Небезпеки в природному середовищі. 

https://www.youtube.com/watch?v=xUcO5yccPj4&t=493s

Щоб зменшити негативний вплив погодних умов і клімату на здоров'я, загартовуйся, зміцнюй здоров'я, добирай відповідний до погоди та сезону одяг. 

Практична робота.  Описати, як потрібно вдягатися за таких погодних умов:

1) температура повітря +28*С, спекотно;

2) температура повітря  +15*С, дощ;

3) температура повітря  - 25*С, заметіль.

Домашнє завдання. Опрацювати §2, виконати практичну роботу письмово в зошиті. 

7.09.2022    6-б    https://meet.google.com/fmb-kfcv-qja 

6.09.2022    6-а    https://meet.google.com/pmi-nycy-mjd

Тема: Безпека життєдіяльності. Ризики та небезпеки 


Домашнє завдання. Опрацювати §1, обміркувати відповіді на запитання по малюнках на ст. 7.

Правила поведінки під час повітряної тривоги

Рекомендуємо на смартфони завантажити програму-оповіщення “Повітряна тривога”, оскільки не завжди можна почути сигнал з вулиці.

У будівлі:

  •          взяти тривожний рюкзак;
  •          зайти в укриття (це може бути підвальне приміщення чи паркінг для машин);
  •          якщо немає спеціального укриття, то спуститись на нижчі поверхи будівлі та обрати місце далі від вікон.

У квартирі:

  •          якщо немає змоги спуститись в укриття, то важливо знайти місце далі від вікон за несучою стіною (доволі часто це біля вхідних дверей) “Правило двох стін”;
  •    в жодному випадку не підходити до вікон;
  •    сісти на підлогу;
  •    накритись ковдрою чи іншими речами з головою.

У потязі:

       ·      пригнутись нижче рівня вікон та закрити голову руками.

На вулиці:

  •  зайти в найближче укриття (доволі часто в містах є позначки “укриття” або позначки маршруту до нього).

Якщо немає змоги знайти найближче укриття, то важливо:

  •  триматись на відстані від магазинів з вітринами;
  • лягти на землю біля високого бордюру, бетонних блоків;
  • закрити голову руками.
  • Якщо почули десь вибухи, то залишайтесь в безпечному місці. Виходити з укриття можна не раніше ніж за 10 хвилин після відбою повітряної тривоги.

Правила поведінки під час артобстрілів:

  • Коли знаходитесь вдома та чуєте вибухи чи стрільбу, не можна бігти до вікна, щоб подивитись, що там відбувається, потрібно ховатись в укритті.
  • Якщо ви почули вибухи, коли були на вулиці, то негайно лягайте на землю, туди, де бачити виступ (наприклад, бетонні конструкції) чи яму, канаву.
  •  Небезпечно ховатись у під’їздах, арках, біля припаркованих машин.
  • Закривайте долонями вуха та відкривайте рот, щоб уберегтись від травми від надлишкового тиску.

Правила поведінки під час евакуації зі зруйнованого будинку:

  • якщо ви почули сильний вибух і перебуваєте у будівлі або відчули, що будівля втрачає стійкість, деформується – покиньте будівлю якомога швидше;
  •  оцініть, в якому стані ваше помешкання, щоб ретельно продумати план евакуації;
  •  якщо є можливість, намагайтесь сповістити про себе всіма можливими способами: зателефонуйте, стукайте по трубах (інших металевих предметах)
  • за можливості надайте собі першу домедичну допомогу;
  •   скористайтесь сходами для евакуації зі зруйнованого будинку;
  •  тримайтесь стіни, коли йдете по сходах, якщо вона без тріщин та пошкоджень;
  • якщо є дим, то прикрийте рот та ніс вологою тканиною, якщо є така можливість;            НІ В ЯКОМУ ВИПАДКУ НЕ ВИКОРИСТОВУЙТЕ ЛІФТ!
  • Якщо можливості залишити будівлю немає, то намагайтеся зайняти найбільш вигідну позицію, що допоможе вам зменшити небезпеку. Це можуть бути отвори дверей, кути (якщо у куті стоїть стіл, то можна сховатися під ним), місце під балками та каркасами