6-А,Б Безпека в побуті
Переглянути презентацію.
Домашнє завдання Опрацювати § 23-26 Уважно після параграфів обговори з дорослими ситуаційні завдання та моделюй-набувай життєвих навичок!
6-А,Б Види стосунків.Стосунки в родині, в класі, в підлітковому середовищі.
https://www.youtube.com/watch?app=desktop&v=L9-YjQvxG2g
Домашнє завдання. Опрацювати § 18
6 -А, Б Спілкування людей .Стилі спілкування . Значення впевненої поведінки для здоров'я.
https://www.youtube.com/watch?v=5Jsh-vkK-Lo
Домашнє завдання . Опрацювати §16,17.
☝ УВАГА!!!! Покликання на відеозустрічі для дистанційного навчання
https://meet.google.com/ajy-gkus-vzv
Контрольне тестування для учнів 6-х класів:
https://vseosvita.ua/test/start/oef951
5.12.2022 6-а,б Контрольна робота
28.11.2022 6-а,б Навички і звички. Вплив звичок на здоров'я. Корисні і шкідливі звички. Чинники формування звичок.
Потреба — це те, що необхідно для забезпечення життя і діяльності людини та її розвитку.
Навичка — це здатність робити щось автоматично, не замислюючись. Ходьба, читання, писання, мовлення, катання на ковзанах і лижах — усіх цих навичок набуваєш після багаторазового повторення.
Звичка — це спосіб дії, поведінки, що став для людини постійним, звичним, характерним саме для неї.
Переглянь презентацію,
https://docs.google.com/presentation/d/1tm5xZvGhRKbdsyJQR1cUpoAlBPRVuNHO9ytkwMXR1HY/edit?usp=sharing
Домашнє завдання Опрацювати § 11, Виконайте ПИСЬМОВО завдання в зошитах по варіантах
- 1 вар. Склади план формування корисної звички прибирати робоче місце. Скористайся додатком 6.
- 2 вар. Склади план відмови від шкідливої звички грати в комп’ютерні ігри до пізнього вечора.
21.11.2022 6-а,б Психічний розвиток під
літка та ознаки гармонійного розвитку . Потреби людини та їх розвиток із віком.
У підлітковому віці швидко ростеш і розвиваєшся. Усі зміни природні. У кожного вони відбуваються індивідуально. Гарна постава сприяє зовнішній привабливості. З людьми, які багато знають і позитивно мислять, цікаво спілкуватися і дружити. Підростаючи, розвивайся гармонійно.
https://drive.google.com/file/d/1NugEuXNSyp00AtRvYqWBZhMscZotLTR2/view?usp=sharing
Домашнє завдання Опрацювати § 10.
14.11.2022 асинхронний урок
Особиста гігієна
Відеоурок для обов'язкового перегляду!!!
https://www.youtube.com/watch?v=0MPE4VFruWE
1. Складові особистої гігієни.
2. Догляд за шкірою.
3. Гігієна ротової порожнини.
4. Особиста гігієна під час занять фізкультурою і спортом.
Опрацювати § 8,9. Виконати одне із завдань на вибір:
1. Намалювати плакат (на А4), що закликає дотримуватися правил особистої гігієни.
2. Підготувати проєкт ,, Обери правильну зубну пасту та щітку''.
7.11.2022 Харчові звички. Профілактика йододефіциту і діабету. Правила купівлі,обробки, зберігання харчових продуктів. Перша допомога при харчових отруєннях.
https://www.youtube.com/watch?v=tdJlIMf_jdo
24.102022 Харчування і здоров'я Значення води і харчування для здоров'я підлітка.
Я їм, щоб жити, а не живу, щоб їсти.
Сократ
давньогрецький філософ
Основними компонентами у складі продуктів харчування є: білки, жири,
вуглеводи, вітаміни, мінеральні речовини, вода.
Співвідношення білки : жири : вуглеводи = 1:1:4
Людині потрібно на добу 2-2,5 л води при нормальному харчовому режимі за нормальної температури навколишнього середовища. Ця кількість води складається:
- із води, споживаної при питті (близько 1 л);
- води, що міститься у складі їжі (близько 1 л);
- води, яка утворюється в організмі під час обміну білків,
- жирів і вуглеводів (300-350 мл). Вітаміни :
Підготувати повідомлення на тему:
«Вегетаріанство», «Голодування», «Сироїдіння», «Роздільне харчування».
22.10.2022 6-а,б Всім учням, хто не пройшов тематичне тестування, обов'язково пройти за покликанням https://vseosvita.ua/test/start/gcf329
Домашнє завдання Усно відповісти на питання на ст. 25 ("Завдання"); Письмово №2 на ст. 25 під заголовком "Моделюй - набувай життєвих навичок" ( по одній із ситуацій завдання на вибір)
17.10.2022 6-а,б Пройти тестування з теми '' Безпеки в умовах воєнного стану"
10.10.2022 6-а,б
Тема. Соціальне середовище і безпека. Захист від кримінальних небезпек.
03.10.2022 6-а,б https://meet.google.com/dwu-ugpc-hpp
Тема. Повітряна тривога. Сигнали оповіщення. Порядок дій під час евакуації. Невідкладна допомога.
Засоби оповіщення населення при виникненні надзвичайних ситуацій
Звуки сирен Сигнал повітряної тривоги — довгий звук, який наростає і знижується, триває не менше 1 хвилини і повторюється до 2–3 разів (зараз, здебільшого, звучить лише один раз). Після нього потрібно йти в укриття. Після сирени також звучить мовне повідомлення «Повітряна тривога». Потім — інформація про те, що мешканці мають терміново йти до найближчого укриття. Відбій повітрної тривоги — короткий 5-10-секундний сигнал, який звучить після сигналу загальної тривоги з повторенням до 3-х разів. Також після короткого сигналу сирени лунає мовне повідомлення про відбій тривоги. Якщо з рупорів системи оповіщення лунатиме церковний дзвін – йдеться про сигнал хімічної небезпеки. Сигналом радіаційної небезпеки є звук дзвону на сполох (дзвону в набат). Сигнал евакуації з міста звучить як гудок потягу. Після такого сповіщення потрібно увімкнути місцеве радіо або телебачення та чекати на подальшу інформацію. В цих повідомленнях буде надаватись інформація про порядок проведення евакуації, про місця збору, транспорт, який буде задіяний в евакуації, і, відповідно, про час проведення евакуації. Матеріал для обов'язкового перегляду
Порядок дій під час евакуації. https://www.youtube.com/watch?v=cln5vg2f_5w
Самодопомога і невідкладна допомога
Тривога та переживання у відповідь на загрозу життю та здоров’ю — це нормальна фізіологічна реакція. Якщо людина абсолютно нічого не боїться, то це, скоріше, психічне порушення, наприклад депресія або апатія.
Інформаційна атака — є найбільш травматична в ситуації воєнної загрози. Оскільки масова паніка негативно впливає на адекватність реакцій людини, перша порада — необхідно припинити постійно шукати інформацію щодо дій агресора. Пам’ятайте, що від новин, від інформації можна постраждати більше, ніж від перебування безпосередньо в зоні терористичної атаки, війни тощо.
Друга порада — плануйте майбутнє! Не «заморожуйте», принаймні у своїй голові, ніяких планів. Всі зараз зосереджені на новинах, де які танки, бази розміщення військ і так далі. Не варто акцентувати на цьому свою увагу.
Третя порада — турбуйтеся про когось. Це насправді працює, тому знайдіть об’єкт, про який ви будете турбуватися, і рівень вашої тривожності значно знизиться.
Четверта порада — займіться активною роботою. Не сидіть на місці, не чекайте чогось, обов’язково продовжуйте жити, виконуючи прості побутові справи — це допоможе вашому тілу позбутися фізичної напруги, викликаної тривожністю.
На одну негативну емоцію у вас повинно бути сім позитивних.
П'ята порада — антистресова поведінка. Це насамперед сон 7-8 годин, здорове харчування та фізична активність. Такі базові речі допоможуть бути в гармонії зі своїм тілом та повернуть почуття захищеності.
Шоста порада — переживайте неприємності лише по мірі їх надходження. Не потрібно додумувати, фантазувати, перебирати в голові різні варіанти розвитку події. Такі думки точно не слугуватимуть емоційній стабільності.
Пам’ятайте, ми всі різні, але всі адаптивні. Слід правильно працювати над своїм емоційним станом в критичній ситуації, щоб жити далі і робити крок в майбутнє.
Домашнє завдання. Скласти пам'ятку ,,Я сам собі помічник у тривожній ситуації!''
26.09.2022 6-а,б https://meet.google.com/oun-dtjm-nis
Тема. Виправдані і невиправдані ризики. Оцінка ризиків у повсякденному житті. Екстремальні і надзвичайні ситуації.
Ризики є частиною нашого життя. Іноді треба і навіть корисно ризикувати. Це допомагає людині розвиватись як особистості.
Важливо уникати невиправданих ризиків: тютюнопаління, вживання алкоголю, порушення правил поведінки на дорогах тощо.
Уважно аналізуючи життєві ситуації, ти навчишся оцінювати рівень ризику і за необхідності знижувати його.
Екстремальні — ситуації, в яких небезпека загрожує окремій людині або групі людей (ДТП, пожежа, заблукати у лісі).
Надзвичайні — ситуації, що загрожують великій кількості людей (під час стихійного лиха, техногенної катастрофи або війни).
Екстремальні і надзвичайні ситуації потребують негайних дій.
1. Страх почуття, що першої ж миті охоплює людину в екстремальній ситуації. Головне перебороти страх, не дати йому паралізувати волю і перерости в паніку. Пригадайте прийоми, які допомагають подолати страх:
- зробіть кілька глибоких вдихів і видихів так, наче п’єте повітря крізь соломинку. Уявіть, як воно проходить через ваші легені, зосередьтеся на звуках;
- полічіть до десяти, а якщо є час — до ста;
- пригадайте і вимовте уголос кілька номерів телефонів, вірш, заспівайте пісню.
Домашнє завдання. Опрацювати § 1.ст 8-10
20.09.2022 6-б https://meet.google.com/tcw-zmmc-gus
Тема. Вплив техногенного середовища на здоров'я людини.
Домашнє завдання. Опрацювати §3. Виконай проєкт «Дбай про чисте довкілля».- ст.19
12.09.2022 6-а https://meet.google.com/tmb-bjhh-gog
12.09.2022 6-б асинхронно
Тема: Вплив природних чинників на здоров'я людини. Небезпеки в природному середовищі.
https://www.youtube.com/watch?v=xUcO5yccPj4&t=493s
Щоб зменшити негативний вплив погодних умов і клімату на здоров'я, загартовуйся, зміцнюй здоров'я, добирай відповідний до погоди та сезону одяг.
Практична робота. Описати, як потрібно вдягатися за таких погодних умов:
1) температура повітря +28*С, спекотно;
2) температура повітря +15*С, дощ;
3) температура повітря - 25*С, заметіль.
Домашнє завдання. Опрацювати §2, виконати практичну роботу письмово в зошиті.
7.09.2022 6-б https://meet.google.com/fmb-kfcv-qja
6.09.2022 6-а https://meet.google.com/pmi-nycy-mjd
Правила поведінки під час повітряної тривоги
Рекомендуємо на смартфони завантажити програму-оповіщення
“Повітряна тривога”, оскільки не завжди можна почути сигнал з вулиці.
У будівлі:
- взяти тривожний рюкзак;
- зайти в укриття (це може бути підвальне приміщення чи паркінг для машин);
- якщо немає спеціального укриття, то спуститись на нижчі поверхи будівлі та обрати місце далі від вікон.
У квартирі:
- якщо немає змоги спуститись в укриття, то важливо знайти місце далі від
вікон за несучою стіною (доволі часто це біля вхідних дверей) “Правило двох
стін”;
- в жодному випадку не підходити до вікон;
- сісти на підлогу;
- накритись ковдрою чи іншими речами з головою.
У потязі:
· пригнутись нижче рівня вікон та закрити голову руками.
На вулиці:
- зайти в найближче укриття (доволі часто в містах є позначки “укриття” або
позначки маршруту до нього).
Якщо немає змоги знайти
найближче укриття, то важливо:
- триматись на відстані від магазинів з вітринами;
- лягти на землю біля високого бордюру, бетонних блоків;
- закрити голову руками.
- Якщо почули десь вибухи, то залишайтесь в безпечному місці. Виходити з укриття можна не раніше ніж за 10 хвилин після відбою повітряної тривоги.
Правила поведінки під
час артобстрілів:
- Коли знаходитесь вдома та чуєте вибухи чи стрільбу, не можна бігти до
вікна, щоб подивитись, що там відбувається, потрібно ховатись в укритті.
- Якщо ви почули вибухи, коли були на вулиці, то негайно лягайте на землю,
туди, де бачити виступ (наприклад, бетонні конструкції) чи яму, канаву.
- Небезпечно ховатись у під’їздах, арках, біля припаркованих машин.
- Закривайте долонями вуха та відкривайте рот, щоб уберегтись від травми від
надлишкового тиску.
Правила поведінки під
час евакуації зі зруйнованого будинку:
- якщо ви почули сильний вибух і перебуваєте у будівлі або відчули, що
будівля втрачає стійкість, деформується – покиньте будівлю якомога швидше;
- оцініть, в якому стані ваше помешкання, щоб ретельно продумати план
евакуації;
- якщо є можливість, намагайтесь сповістити про себе всіма можливими
способами: зателефонуйте, стукайте по трубах (інших металевих предметах)
- за можливості надайте собі першу домедичну допомогу;
- скористайтесь сходами для евакуації зі зруйнованого будинку;
- тримайтесь стіни, коли йдете по сходах, якщо вона без тріщин та пошкоджень;
- якщо є дим, то прикрийте рот та ніс вологою тканиною, якщо є така можливість; НІ В ЯКОМУ ВИПАДКУ НЕ ВИКОРИСТОВУЙТЕ ЛІФТ!
- Якщо можливості залишити будівлю немає, то намагайтеся зайняти найбільш вигідну позицію, що допоможе вам зменшити небезпеку. Це можуть бути отвори дверей, кути (якщо у куті стоїть стіл, то можна сховатися під ним), місце під балками та каркасами