Хімія 7-і кл.

Тема Кількісний склад розчину . Масова частка розчиненої речовини в розчині.

https://youtu.be/0dIXcNPQrN4

Домашнє завдання Опрацювати § 29(2020р.) виконати впр 212-214   §27 (2015р.) впр. 195,196,198.

Контрольний тест

https://vseosvita.ua/test/start/ryd010


Контрольна робота для учнів, які навчаються дистанційно 

7 клас.                                   Контрольна робота №3

Кисень


І рівень

1.      Оберіть правильні твердження:

а) кисень – безбарвний газ;              

б) на повітрі всі речовини горять краще, ніж у кисні;

в) кисень легший за повітря;           

г) молекула кисню складається з двох атомів Оксигену.

 

2.      Укажіть формулу оксиду:

а) СО2                                        б) NaН

в) КОН                                      г) НCl

 

3.      Укажіть реакції сполучення:

а) C + O2 = CO2                         б) Fe + S = FeS              

в) 2HgO = 2Hg + O2                 г) 2NH3 = N2 + 3H2

 

4.      Укажіть валентність Оксигену в оксидах:

а) І               б) ІІ             в) VІ            г) ІV

 

5.      Укажіть молекулярну масу кисню:

а) 8;             б) 16;           в) 32;           г) 64.

 

6.      Укажіть назву сполуки CaО:

а) калій оксид;                          б) кальцій оксид;

в) карбон(ІІ) оксид ;                 г) кальцій (ІІ) оксид.

 

ІІ рівень

7. Складіть формули оксидів за їх назвами:

    а) калій оксид;                           б) фосфор(ІІІ) оксид;

     в) манган(VІІ) оксид;                г) купрум(І) оксид.   

                                                                                                                                                                                

8. Установіть послідовність збільшення валентності Хлору в оксидах:

а) Cl2O;                 б) Cl2O7;                в) Cl2O5;        г) Сl2O3.

 

ІІІ рівень

9. Допишіть рівняння реакцій:

        а) Li + O2 →                                б) Si(IV) + O2 →            

        в) Ba + O2 →                               г) C2H6 + O2

 

ІV рівень

10. Під час хімічної реакції 5,6 г кальцій оксиду сполучилось з 1,8 г води.   Утворився кальцій гідроксид Са(ОН)2. Обчисліть масу кальцій гідроксиду, що утворився. Укажіть речовини, що є реагентами і продуктами.

12. Перетворіть схеми на хімічні рівняння:

     а) Аl + H2SO4 → Al2(SO4)3 + H2             б) LiOH + SO2 → Li2SO3 + H2O

     в) Ca3P2 + H2O → Ca(OH)2 + PH3          г) Na2O2 + CO2 → Na2CO3 + O2

Колообіг Оксигену в природі. Біологічна роль кисню. Значення кисню в природі та промисловості. Озон.

https://youtu.be/QyGdp17O7Ac

https://youtu.be/Ky9ENZlFxkM

Домашнє завдання Опрацювати §26 (2020р),  §24 (2015р.), підготувати проєкт на тему,,  Заходи для збереження вмісту кисню в атмосфері й запобігання забрудненню повітря''.

Практична робота №4  ,,Добування кисню з гідроген пероксиду та доведення його наявності''

https://drive.google.com/file/d/1vR2qP4NB_bMdR_mvmThfeqtedWCt9EM0/view?usp=sharing

Домашнє завдання . Офопмити практичну роботу в зошиті, повторити § 23

 

Тема.  Хімічні властивості кисню. Взаємодія з простими та складними речовинами.

https://www.youtube.com/watch?v=_47pN-Q_Vwc

https://www.youtube.com/watch?v=OQRLta6rY20

Домашнє завдання . Опрацювати § 24,25 виконати вправи  178, 188  (2020р)

                                                         §21,22, вправи 160,170  (2015р.)

☝ УВАГА!!!! Покликання на відеозустрічі для дистанційного навчання 

https://meet.google.com/dgr-ktdr-vj

7-а,б      12.01.2023   Хімічні властивості речовин

  • Хімічні явища відбуваються за умови зіткнення частинок речовин. 
  • Пришвидшити ці зіткнення можна подрібненням речовин, збільшенням швидкості руху частинок (підвищенням температури) або зменшенням відстані між молекулами газів (збільшенням тиску).
  • Хімічні властивості — це здатності речовин до хімічних перетворень або відсутність цих здатностей.
Домашнє завдання Опрацювати §§19 (2020),   §17  (2015) Опрацювати вправи після параграфа усно.

7-г                13.01.2023

7-а,в            09.01.2023  

7-б               11.01.2023 

 Фізичні та хімічні явища. Хімічні реакці та явища, які їх супроводжують.  

Фізи́чне я́вище — явище, при якому не відбувається перетворень одних речовин в інші.
До фізичних явищ належать:
 зміна агрегатного стану речовини (плавлення, кипіння, кристалізація), утворення звуку (при вибуху), виділення теплоти, поява світла.

У цих процесах речовини не змінюють свого складу і будови.


Хімічними називають явища, при яких відбувається перетворення одних речовин в інші.                                                                                                                                       Хімічні явища називають хімічними реакціями. Внаслідок хімічних реакцій відбувається    зміна складу і будови речовин. Нові речовини утворюються з атомів, які входили до складу вихідних речовин.

Схема хімічної реакції:
                                            вода        →          водень + кисень
                             Вихідні речовини    →   Продукти реакції
                              ( Реагенти)

Зовнішні ефекти, що супроводжують хімічні реакції:  
 • появу, зникнення чи зміну забарвлення 
 • виділення газу
 • утворення чи розчинення осаду  
 • появу, зникнення чи зміну запаху;
 • виділення чи поглинання теплоти; 
• появу полум’я , іноді — світіння.

 Домашнє завдання  Опрацювати §19,ст.108-110  (2020),   §17 ст 97-100   (2015)

7-В                 2.12.2022     Контрольна робота.

7-а                 5.12.2022    Аналіз контроьної роботи, робота над помилками 

7-г              2.12.2022       Контрольна робота

7-а,б         1.12.2022      Контрольна робота.

7-б          30.11.2022      

7-а,в       28.11.2022

7-г          26.11.2022   асинхронний урок

Розв'язування розрахункових задач на визначення масової частки елементів у речовині.

    Домашнє завдання. Повторити § 18, виконати вправу 129 ( 2020) , §16, вправа 119                                   

7-г             25.11.2022     Масова частка елемента у складній речовині.

Перегляньте відеоурок , запишіть  приклад розв'язку задачі  у робочий зошит.

https://www.youtube.com/watch?v=J19_OAJvW7s



Домашнє завдання Опрацювати §18 (2020), §16 (2015) виконати завдання 1 із відеоурока.

7-в,г        24.11.2022     Обчислення відносної молекулярної маси речовини за хімічною формулою.

Розв'язування вправ :

1) Що важче 5 молекул води чи 1 молекула сульфатної кислоти?

2) У скільки разів молекула вуглекислого газу важча за молекулу водню?

3) Фосфор утворює з Хлором сполуки PCl3 і  PCl5 . Напишіть формули сполук Фосфору з Оксигеном,в яких Фосфор виявляє таке саме значення валентності як і в наведених сполуках з Хлором.

Домашнє завдання Повторити § 16,17,виконати вправи 121,123.

7-б          23.11.2022    

7-в         21.11.2022    Відносна молекулярна маса речовин, обчислення її за хімічною формулою.

Відносна молекулярна маса (Мr)— це відношення маси молекули до 1/12 маси атома Карбону.

Математична формула для її обчислення має вигляд:


Значно простіше розрахувати відносну молекулярну масу за відносними атомними масами. Відносна молекулярна маса дорівнює сумі відносних мас атомів, які містяться в молекулі.

Мr(H2О) = 2Ar(H) + Ar(О) = 2 · 1 + 16 = 18.

https://jamboard.google.com/d/1t-MojakHG0l1_HPiolfxl3X6AEXYTRj3Tq_Mb6asAcI/edit?usp=sharing

Домашнє завдання Опрацювати §17 виконати впр.118,119 ( 2020). § 15 (2015) впр.108,109 (2015) 

7-а         21.11.2022

7-в,г     19.11.2022      Визначення валентності хімічних елементів у формулах бінарних сполук.

Обов'язково переглянути відеоурок, скласти конспект

https://www.youtube.com/watch?v=lc3YAlwzH_k

 Домашнє завдання Опрацювати § 16 (2020),виконати впр.109  §14 (2015) , виконати впр.99 виготовити довідкову табличку. 

7-а     21.11.2022

7-г     18.11.2022

7-в     17.11.2022    Валентність хімічних елементів. Складання формул бінарних сполук за валентністю.

Обов'язково переглянути відеоурок, скласти конспект

 https://www.youtube.com/watch?v=Oup2LfgYiO4

Домашнє завдання Опрацювати § 16 (2020), §14 (2015), виконати завдання з відеоурока.

7-б        16.11.2022    Валентність елементів. Визначення валентності хімічних елементів у формулах бінарних сполук. 


Обов'язково переглянути відеоурок, скласти конспект

https://www.youtube.com/watch?v=lc3YAlwzH_k

Домашнє завдання Опрацювати § 16 (2020), §14 (2015)

7-г        17.11.2022  за покликанням    https://vseosvita.ua/test/start/esb147

7-в       14.11.2022    Контрольна робота з теми,, Початкові хімічні поняття'' 

7-а       14.11.2022

7-б       12.11.2022   Валентність хімічних елементів. Складання формул бінарних сполук за валентністю.

Обов'язково переглянути відеоурок, скласти конспект

 https://www.youtube.com/watch?v=Oup2LfgYiO4

Домашнє завдання Опрацювати § 16 (2020), §14 (2015), виконати завдання з відеоурока.

 Пройти контрольне тестування

7-а,б     10.11.2022   за    покликанням    https://vseosvita.ua/test/start/mki425

7-г        11.11.2022

7-б       09.11.2022

7-а,в   07.11.2022   Метали та неметали. Металічні та неметалічні елементи. 

https://docs.google.com/presentation/d/1f77HJQsuKa8F0G5U1g_WiMPF2tG8W8uC/edit?usp=sharing&ouid=100558491569803856971&rtpof=true&sd=true

Домашнє завдання Опрацювати § 13  виконати вправу 90 ( 2020р.)  повт §1-15    § 11, виконати вправу 82 (2015р.)      Повторити §1-13 Підготуватися до контрольної роботи.                     

7-г        11.11.2022

7-а          27.10.2022     Прості та складні речовини. Багатоманітність речовин.

Лабораторний дослід №4 ,,Ознайомлення зі зразками простих і складних речовин.''

Перегляньте презентацію та законспектуйте. Виконайте лабораторний дослід №4

https://docs.google.com/presentation/d/1UOjLqxGvDZMbKqWuxNvr1V-HT9jBJ6uX/edit?usp=sharing&ouid=100558491569803856971&rtpof=true&sd=true

Домашнє завдання. Опрацювати §13,14  (2020р.) , § 11,12 (2015р.) Оформити лабораторний дослід №4 ст. 8  в зошиті для лабораторних дослідів. Зверніть увагу!!! В зошиті НЕ ВІРНО  надрукували тему роботи.

7-г          28.10.2022

7-б          27.10.2022

7-а,в        24.10.2022    Хімічні формули речовин

Хімічна формула — це позначення атома, молекули, речовини за допомогою символів хімічних елементів та індексів.


Домашнє завдання Опрацювати    §15, виконати вправу 99 письмово.

§ 13 (2015р.), виконати вправу 91 письмово.

 7-а       24.10.2022                                   

7-в       22.10.2022

7-г          21.10.2022    Тренувальні вправи 

Виконати письмово вправи.

  • Знайди в Періодичній системі елемент з відносною атомною масою 56, зазнач символ і назву цього елемента. У скільки разів атом цього елемента важчий за атом Силіцію?
  •  Випиши точні значення відносних атомних мас і округли їх: Оксиген, Кальцій, Хлор, Манган, Нітроген, Плюмбум.
  • Порівняй відносні атомні маси елементів Купруму, Карбону, Сульфуру, Гідрогену, Брому. Запиши символи цих елементів у порядку зростання їхніх відносних атомних мас.

Домашнє завдання. Повторити § 12 (2020р.)  § 10 (2015р.) Навчитися писати під диктовку вивчені хімічні елементи.

7-б        26.10.2022

7-а        22.10.2022

7-в,г     24.10.2022

Маса атома. Атомна одиниця маси. Відносні атомні маси хімічних елементів.

Перегляньте відеоурок, законспектуйте.

https://www.youtube.com/watch?v=FdP25XDEVHM

Домашнє завдання Опрацювати § 12 (2020р.) вик впр.78,79  

                                                            § 10 (2015р.) вик.впр.71,71

7-б        19.10.2022

7- а,в   17.10.2022

7-г   15.10.2022  Поширеність хімічних елементів 

У Всесвіті найбільше атомів Гідрогену — 92 % від загальної кількості усіх атомів. На долю Гелію припадає 7,9 %. Усі інші елементи складають лише 0,1 %.
 
У земній корі найпоширенішим хімічним елементом є Оксиген. Його вміст складає понад 49 %. На другому місці — Силіцій. За ними йдуть Алюміній і Ферум.
 
вміст%20елементів-1.jpg
Вміст хімічних елементів у земній корі
  
У живих організмах найбільше атомів ОксигенуКарбонуГідрогену і Нітрогену.
 
вміст%20елементів.jpg

Вміст хімічних елементів в організмі людини

Домашнє завдання опрацювати § 11 (2020р)  §9 ст. 66-68

7-г 14.10.2022

7-в  13.10.2022

7-б    12.10.2022

7-а   10.10.2022 

Періодична система хімічних елементів    Д.І.Менделєєва

  Періодичний закон сформульовано Д. І. Менделєєвим у 1869 році.

 Графічним відображенням періодичного закону є  Періодична система хімічних елементів.

 
таблиця_90_ липень_нова. Asset 1.svg
 
Кожному хімічному елементу в таблиці відведена одна клітинка, у якій вказано символ і назва елемента, порядковий (атомнийномер
Порядковий номер елемента збігається з величиною заряду ядра його атома і кіль- кістю електронів у ньому. У періодичній системі всі хімічні елементи розміщені за зростанням заряду ядер атомів
Кожен елемент, розташовується у певному періоді і певній групі.

Отже, із періодичної системи можна отримати такі відомості про хімічний елемент: 
• символ; 
• назву; 
• порядковий номер;
 • заряд ядра атома; 
 • кількість електронів в атомі; 
• номер періоду, в якому перебуває елемент; 
 • номер групи, в якій він міститься.
Домашнє завдання  Опрацювати § 10, виконати вправу 67 (2020р.)  
                                                        § 9, вправа 64  (2015 р.)

7-г    13.10.2022

7-в    10.10.2022  

7-а,б    08.10.2022     асинхронно

Атом, його склад. Хімічні елементи, їхні назви та символи.

Відео до обов'язкового перегляду. Скласти конспект ,, Планетарна будова атома''

https://drive.google.com/file/d/1HMZdnNNIfqfyKpFj7qaJlbVCetVAJcAo/view?usp=sharing

Атоми різних хімічних елементів відрізняються масою, розмірами, будовою і властивостями.
 
Кожен хімічний елемент має назву і позначається символом або хімічним знаком.
 

Назва
елементу 
 Символ   Вимова  
Нітроген
N
«ен»
Алюміній   
Al
«алюміній»
Барій
Ba
«барій»
Бром
Br
«бром»
Гідроген
H
«аш»
Гелій
He
«гелій»
Ферум
Fe
«ферум»
Аурум
Au
«аурум»
Йод
I
«йод»
Калій
K
«калій»
Кальцій
Ca
«кальцій»
Оксиген
O
«о»
Силіцій
Si
«силіцій»
Магній
Mg
«магній»
Купрум
Cu
«купрум»
Натрій
Na
«натрій»
Сульфур
S
«ес»
Аргентум
Ag
«аргентум»
Карбон
C
«це»
Фосфор
P
«пе»
Флуор
F
«флуор»
Хлор
Cl
«хлор»
Цинк
Zn
«цинк»

Домашнє завдання. Опрацювати § 10 ст.64-67 (2020р)       §9 ст.60-63 (2015р) Вивчити назви , символи і вимову наведених вище 23 хімічних елементів.



7-г      07.10.2022
7-а,б  06.10.2022  
Практична робота №2   ,,Розділення неоднорідної суміші''

Домашнє завдання. Повторити § 8,9 Оформити в зошиті практичну роботу.

7-б      05.10.2022      https://meet.google.com/axu-xqkm-acb

7-а       03.10.2022    https://meet.google.com/dwu-ugpc-hpp 

7-б       01.10.2022     асинхронно.                                                                                                         Чисті речовини і суміші. Способи розділення сумішей

Перегляньте відео, зробіть конспект у зошиті. 

https://www.youtube.com/watch?v=NW5sxyRCuPw

https://www.youtube.com/watch?v=ZToP5jOduuQ

Домашнє завдання Опрацювати  § 8,9 ( 2020)   § 7,8 (2015)

7-в      03.10.2022      https://meet.google.com/dwu-ugpc-hpp

7-г      30.09.2022     https://meet.google.com/hem-mhxg-hka

7- а,б  29.09.2022      https://meet.google.com/zgx-qjky-xcd

Фізичні властивості речовин. Лабораторний дослід №3.

Подібність і відмінність різних речовин можна встановити за окремими ознаками.
Ознаки, за якими речовини схожі, або ж за якими можна відрізнити одну речовину від іншої, називають властивостями.
Перша (і найважливіша) властивість будь-якої речовини — це її агрегатний стан при так званих нормальних умовах (н.у.).
У науці нормальними умовами (н.у.) прийнято вважати такі умови, коли температура становить 0°С, а тиск дорівнює 101,3 кПа.
Агрегатний стан може бути твердимрідким або газоподібним (в зорях речовина існує ще в одному — у плазмовому стані).
Перехід агрегатного стану
Процес переходу з рідкого у газоподібний стан називається випаровування. Зворотній процес — перехід з газоподібного у рідкий стан називається конденсація. Перехід з твердого у газоподібний стан і у зворотному напрямку називається сублімація. Процес переходу з рідкого у твердий стан називається кристалізація. Зворотній процес — перехід з твердого у рідкий стан називається плавлення.
Крім агрегатного стану, до найважливіших властивостей речовин відносять:
  • запах;
  • колір;
  • смак;
  • твердість;
  • температура кипіння і плавлення;
  • густина;
  • розчинність;
  • гнучкість;
  • пластичність;
  • здатність проводити тепло і електричний струм.
  • Густина — фізична величина, яка визначається як відношення маси тіла до займаного цим тілом об'єму.
      Фізичні властивості визначають спостереженням, вимірюваннями, без перетворення речовини на іншу.

    Домашнє завдання. Опрацювати § 7 (2020р) або § 6  (2015р.). Виконати лабораторний 
    дослід №3 

7-б     28.09.2022     https://meet.google.com/hae-ivuh-ghi

7-а,в  26.09.2022     https://meet.google.com/oun-dtjm-nis

7-г   23.09.2022      https://meet.google.com/mjc-cige-afq

Молекули. атоми. Спостереження та експеримент у хімії.

Молекула- це найменша частинка речовини, що визначають її властивості  і здатна до самостійнтїого  існування.
Атом-  це найменша електронейтральна   частинка речовини, яка складається з позитивно зарядженого ядра та негативно заряджених електронів, які рухаються навколо нього.

Домашнє завдання. Опрацювати  § 6  (2020р.)  або §5 (2015р.)

7-в   22.-9.2022    https://meet.google.com/rir-vemt-iyq

7-г   22.09.2022      https://meet.google.com/rir-vemt-iyq

Практична робота №1 ,,Правила поведінки учнів в кабінеті хімії.Ознайомлення з обладнанням кабінету хіиії та лабораторним посудом. ''

Домашнє завдання Повторити правила ТБ. §3-5

7-б   21.09.2022      https://meet.google.com/kty-imuv-yua

7-а   19.09.2022      https://meet.google.com/tmb-bjhh-gog

7-в   19.09.2022     https://meet.google.com/tmb-bjhh-gog 

7-г   19.09.2022     https://meet.google.com/tmb-bjhh-gog

Правила безпеки під час роботи з хімічними речовинами. Маркування небезпечних речовин. Лабораторний дослід №2.

Домашнє завдання. Опрацювати §5  (2020р.), виконати лабораторний дослід №1,2 (зошит для лабораторних дослідів та практичний робіт авт. Н.Зима, Г.Дубковецька ст.2-5 )

7-а   17.09.2022      асинхронно

7-в   17.09.2022      асинхронно

7-г   17.09.2022      асинхронно

Фізичні тіла. Матеріали. Речовини.

Переглянь уважно навчальне відео     https://youtu.be/YCz1MiZZLwg

Домашнє завдання. Опрацювати § 5 ст. 34-37  (2015р.)

                                                        §6 ст. 38-41  (2020р.)

7-б       16.09.2022     https://meet.google.com/qhh-xprj-kqm

7-в      15.09.2022     https://meet.google.com/zjb-ssso-pdy  

7-а     15.09.2022     https://meet.google.com/zjb-ssso-pdy

Найпростіші операції в хімічному експерименті. Лабораторний дослід№1    ,,Дослідження будови полум'я''

http://interactive.ranok.com.ua/theme/contentview/serednya-ta-starsha-shkola/hmya-7-klas/laboratorn-dosldi-praktichna-robota/laboratorniyi-dosld-1-dosldzhennya-bydovi-polymya



https://miyklas.com.ua/p/himija/7-klas/vstup-39119/pravila-povedinki-u-khimichnomu-kabineti-khimichnii-posud-39122/re-ceec1486-1064-4afa-8b2e-32e21ef80b1d

Домашнє завдання. Опрацювати §4, 

7-а     12.09.2022     https://meet.google.com/caa-tdkb-owa

7-в    12.09.2022     https://meet.google.com/caa-tdkb-owa

7-г    12.09.2022       https://meet.google.com/caa-tdkb-owa

Правила поведінки учнів у хімічному кабінеті. Ознайомлення з обладнанням кабінету хімії та лабораторним посудом.

Знання правил і, головне, їх виконання, може врятувати життя. Не дарма, кажуть, що правила безпеки написані кров'ю тих, хто їх не виконує.

I. Основні правила техніки безпеки під час роботи в кабінеті хімії:

1. Виконуйте тільки ті досліди, що узгоджені з учителем.
2. Забороняється брати речовини руками і пробувати її на смак.
3. Для визначення запаху речовини треба долонею зробити рух під отвору посудини до носа.
4, Відкривши склянку з реактивом, ставте пробку догори.
5. Посудину, з якої взято реактив, відразу закривайте пробкою і ставте на місце.
6. Надлишок узятого не зливайте (не зсипайте) у ту ж саму посудину, а лише у спеціальну посудину.
7. Під час нагрівання пробірок і колб з реактивами користуйтесь тримачем. Отвір посудини спрямовуйте в бік від тих, що працюють поруч.
8. Нагрівайте посудину з реактивом рівномірно, увесь об'єм рідини, не вище її рівня.
9. Не зазирайте в посудину, яку нагріваєте або в яку наливаєте раеактив.
10. Якщо кислота або луг потрапили на руки або одяг, негайно змийте їх великою кількістю води і повідомте про це вчителя.
11. Кислоту слід наливати у воду повільно, тонким струменем, переміщуючи; категорично забороняється наливати воду в кислоту.

II.У кабінеті хімії забороняється:


Лабораторний посуд

Домашнє завдання Опрацювати § 3,


7-а     9.09.2022     https://meet.google.com/caa-tdkb-owa

7-б     7.09.2022    https://meet.google.com/fmb-kfcv-qja

7-г    7.09.2022     https://meet.google.com/fmb-kfcv-qja

 Короткі відомості з історії хімії.

В історії хімії можна виокремити кілька основних етапів її розвитку

Домашнє завдання.   Опрацювати §2.


7-б    6.09.2022     https://meet.google.com/pmi-nycy-mjd

7-в    6.09.2022     https://meet.google.com/pmi-nycy-mjd

7-г     6.09.2022     https://meet.google.com/pmi-nycy-mjd

7-а     5.09.2022      https://meet.google.com/zug-nnff-sny

7-г     2.09.2022     https://meet.google.com/mms-axcg-nvi

Хімія - природнича наука. Речовини та їх перетворення у довкіллі. 

Хімія – наука про речовини та їх перетворення.

Хімія  вивчає склад і будову речовин, залежність їхніх властивостей від складу й будови, умови й способи перетворення одних речовин на інші. Хімічні перетворення речовин самовільно відбуваються в природі

               

Домашнє завдання.   Опрацювати §1, виконати вправу 6.