Тема Кількісний склад розчину . Масова частка розчиненої речовини в розчині.
Домашнє завдання Опрацювати § 29(2020р.) виконати впр 212-214 §27 (2015р.) впр. 195,196,198.
Контрольний тест
https://vseosvita.ua/test/start/ryd010
Контрольна робота для учнів, які навчаються дистанційно
7
клас. Контрольна
робота №3
Кисень
І рівень
1.
Оберіть
правильні твердження:
а) кисень – безбарвний газ;
б) на повітрі всі речовини горять краще, ніж у кисні;
в) кисень легший за повітря;
г) молекула кисню складається з двох атомів Оксигену.
2.
Укажіть
формулу оксиду:
а) СО2 б) NaН
в) КОН г) НCl
3.
Укажіть
реакції сполучення:
а) C + O2 = CO2 б)
Fe + S = FeS
в) 2HgO = 2Hg + O2 г)
2NH3 = N2 + 3H2
4.
Укажіть
валентність Оксигену в оксидах:
а) І б)
ІІ в) VІ г) ІV
5.
Укажіть
молекулярну масу кисню:
а) 8; б)
16; в) 32; г) 64.
6.
Укажіть
назву сполуки CaО:
а) калій оксид; б) кальцій оксид;
в) карбон(ІІ) оксид ; г)
кальцій (ІІ) оксид.
ІІ рівень
7. Складіть
формули оксидів за їх назвами:
а) калій оксид; б) фосфор(ІІІ) оксид;
в)
манган(VІІ) оксид; г)
купрум(І)
оксид.
8.
Установіть послідовність збільшення валентності Хлору в оксидах:
а)
Cl2O; б)
Cl2O7; в) Cl2O5; г) Сl2O3.
ІІІ рівень
9. Допишіть рівняння
реакцій:
а) Li + O2 → б)
Si(IV) + O2 →
в) Ba +
O2 → г) C2H6 + O2 →
ІV рівень
10. Під час хімічної
реакції 5,6 г кальцій оксиду сполучилось з 1,8 г води. Утворився кальцій гідроксид Са(ОН)2.
Обчисліть масу кальцій гідроксиду, що утворився. Укажіть речовини, що є
реагентами і продуктами.
12. Перетворіть
схеми на хімічні рівняння:
а) Аl + H2SO4 → Al2(SO4)3
+ H2 б) LiOH + SO2 → Li2SO3
+ H2O
в) Ca3P2 + H2O →
Ca(OH)2 + PH3 г) Na2O2 + CO2 → Na2CO3
+ O2
Колообіг Оксигену в природі. Біологічна роль кисню. Значення кисню в природі та промисловості. Озон.
Домашнє завдання Опрацювати §26 (2020р), §24 (2015р.), підготувати проєкт на тему,, Заходи для збереження вмісту кисню в атмосфері й запобігання забрудненню повітря''.
Практична робота №4 ,,Добування кисню з гідроген пероксиду та доведення його наявності''
https://drive.google.com/file/d/1vR2qP4NB_bMdR_mvmThfeqtedWCt9EM0/view?usp=sharing
Домашнє завдання . Офопмити практичну роботу в зошиті, повторити § 23
Тема. Хімічні властивості кисню. Взаємодія з простими та складними речовинами.
https://www.youtube.com/watch?v=_47pN-Q_Vwc
https://www.youtube.com/watch?v=OQRLta6rY20
Домашнє завдання . Опрацювати § 24,25 виконати вправи 178, 188 (2020р)
§21,22, вправи 160,170 (2015р.)
☝ УВАГА!!!! Покликання на відеозустрічі для дистанційного навчання
https://meet.google.com/dgr-ktdr-vj
7-а,б 12.01.2023 Хімічні властивості речовин
- Хімічні явища відбуваються за умови зіткнення частинок речовин.
- Пришвидшити ці зіткнення можна подрібненням речовин, збільшенням швидкості руху частинок (підвищенням температури) або зменшенням відстані між молекулами газів (збільшенням тиску).
- Хімічні властивості — це здатності речовин до хімічних перетворень або відсутність цих здатностей.
7-г 13.01.2023
7-а,в 09.01.2023
7-б 11.01.2023
Фізичні та хімічні явища. Хімічні реакці та явища, які їх супроводжують.
Фізи́чне я́вище — явище, при якому не відбувається перетворень одних речовин в інші.
До фізичних явищ належать:
зміна агрегатного стану речовини (плавлення, кипіння, кристалізація), утворення звуку (при вибуху), виділення теплоти, поява світла.
У цих процесах речовини не змінюють свого складу і будови.
Хімічними називають явища, при яких відбувається перетворення одних речовин в інші. Хімічні явища називають хімічними реакціями. Внаслідок хімічних реакцій відбувається зміна складу і будови речовин. Нові речовини утворюються з атомів, які входили до складу вихідних речовин.
Схема хімічної реакції:
вода → водень + кисень
Вихідні речовини → Продукти реакції
( Реагенти)
Зовнішні ефекти, що супроводжують хімічні реакції:
• появу, зникнення чи зміну забарвлення
• виділення газу
• утворення чи розчинення осаду
• появу, зникнення чи зміну запаху;
• виділення чи поглинання теплоти;
• появу полум’я , іноді — світіння.
Домашнє завдання Опрацювати §19,ст.108-110 (2020), §17 ст 97-100 (2015)
7-В 2.12.2022 Контрольна робота.
7-а 5.12.2022 Аналіз контроьної роботи, робота над помилками
7-г 2.12.2022 Контрольна робота
7-а,б 1.12.2022 Контрольна робота.
7-б 30.11.2022
7-а,в 28.11.2022
7-г 26.11.2022 асинхронний урок
Розв'язування розрахункових задач на визначення масової частки елементів у речовині.
Домашнє завдання. Повторити § 18, виконати вправу 129 ( 2020) , §16, вправа 119
7-г 25.11.2022 Масова частка елемента у складній речовині.
Перегляньте відеоурок , запишіть приклад розв'язку задачі у робочий зошит.
https://www.youtube.com/watch?v=J19_OAJvW7s
7-в,г 24.11.2022 Обчислення відносної молекулярної маси речовини за хімічною формулою.
Розв'язування вправ :
1) Що важче 5 молекул води чи 1 молекула сульфатної кислоти?
2) У скільки разів молекула вуглекислого газу важча за молекулу водню?
3) Фосфор утворює з Хлором сполуки PCl3 і PCl5 . Напишіть формули сполук Фосфору з Оксигеном,в яких Фосфор виявляє таке саме значення валентності як і в наведених сполуках з Хлором.
Домашнє завдання Повторити § 16,17,виконати вправи 121,123.
7-б 23.11.2022
7-в 21.11.2022 Відносна молекулярна маса речовин, обчислення її за хімічною формулою.
Відносна молекулярна маса (Мr)— це відношення маси молекули до 1/12 маси атома Карбону.
Математична формула для її обчислення має вигляд:
Мr(H2О) = 2Ar(H) + Ar(О) = 2 · 1 + 16 = 18.
https://jamboard.google.com/d/1t-MojakHG0l1_HPiolfxl3X6AEXYTRj3Tq_Mb6asAcI/edit?usp=sharing
Домашнє завдання Опрацювати §17 виконати впр.118,119 ( 2020). § 15 (2015) впр.108,109 (2015)
7-а 21.11.2022
7-в,г 19.11.2022 Визначення валентності хімічних елементів у формулах бінарних сполук.
Обов'язково переглянути відеоурок, скласти конспект
https://www.youtube.com/watch?v=lc3YAlwzH_k
Домашнє завдання Опрацювати § 16 (2020),виконати впр.109 §14 (2015) , виконати впр.99 виготовити довідкову табличку.
7-а 21.11.2022
7-г 18.11.2022
7-в 17.11.2022 Валентність хімічних елементів. Складання формул бінарних сполук за валентністю.
Обов'язково переглянути відеоурок, скласти конспект
https://www.youtube.com/watch?v=Oup2LfgYiO4
Домашнє завдання Опрацювати § 16 (2020), §14 (2015), виконати завдання з відеоурока.
7-б 16.11.2022 Валентність елементів. Визначення валентності хімічних елементів у формулах бінарних сполук.
https://www.youtube.com/watch?v=lc3YAlwzH_k
Домашнє завдання Опрацювати § 16 (2020), §14 (2015)
7-г 17.11.2022 за покликанням https://vseosvita.ua/test/start/esb147
7-в 14.11.2022 Контрольна робота з теми,, Початкові хімічні поняття''
7-а 14.11.2022
7-б 12.11.2022 Валентність хімічних елементів. Складання формул бінарних сполук за валентністю.
Обов'язково переглянути відеоурок, скласти конспект
https://www.youtube.com/watch?v=Oup2LfgYiO4
Домашнє завдання Опрацювати § 16 (2020), §14 (2015), виконати завдання з відеоурока.
Пройти контрольне тестування
7-а,б 10.11.2022 за покликанням https://vseosvita.ua/test/start/mki425
7-г 11.11.2022
7-б 09.11.2022
7-а,в 07.11.2022 Метали та неметали. Металічні та неметалічні елементи.
Домашнє завдання Опрацювати § 13 виконати вправу 90 ( 2020р.) повт §1-15 § 11, виконати вправу 82 (2015р.) Повторити §1-13 Підготуватися до контрольної роботи.
7-г 11.11.2022
7-а 27.10.2022 Прості та складні речовини. Багатоманітність речовин.
Лабораторний дослід №4 ,,Ознайомлення зі зразками простих і складних речовин.''
Перегляньте презентацію та законспектуйте. Виконайте лабораторний дослід №4
Домашнє завдання. Опрацювати §13,14 (2020р.) , § 11,12 (2015р.) Оформити лабораторний дослід №4 ст. 8 в зошиті для лабораторних дослідів. Зверніть увагу!!! В зошиті НЕ ВІРНО надрукували тему роботи.
7-г 28.10.2022
7-б 27.10.2022
7-а,в 24.10.2022 Хімічні формули речовин
Хімічна формула — це позначення атома, молекули, речовини за допомогою символів хімічних елементів та індексів.
Домашнє завдання Опрацювати §15, виконати вправу 99 письмово.
§ 13 (2015р.), виконати вправу 91 письмово.
7-а 24.10.2022
7-в 22.10.2022
7-г 21.10.2022 Тренувальні вправи
Виконати письмово вправи.
- Знайди в Періодичній системі елемент з відносною атомною масою 56, зазнач символ і назву цього елемента. У скільки разів атом цього елемента важчий за атом Силіцію?
- Випиши точні значення відносних атомних мас і округли їх: Оксиген, Кальцій, Хлор, Манган, Нітроген, Плюмбум.
- Порівняй відносні атомні маси елементів Купруму, Карбону, Сульфуру, Гідрогену, Брому. Запиши символи цих елементів у порядку зростання їхніх відносних атомних мас.
Домашнє завдання. Повторити § 12 (2020р.) § 10 (2015р.) Навчитися писати під диктовку вивчені хімічні елементи.
7-б 26.10.2022
7-а 22.10.2022
7-в,г 24.10.2022
Маса атома. Атомна одиниця маси. Відносні атомні маси хімічних елементів.
Перегляньте відеоурок, законспектуйте.
https://www.youtube.com/watch?v=FdP25XDEVHM
Домашнє завдання Опрацювати § 12 (2020р.) вик впр.78,79
§ 10 (2015р.) вик.впр.71,71
7-б 19.10.2022
7- а,в 17.10.2022
7-г 15.10.2022 Поширеність хімічних елементів
Домашнє завдання опрацювати § 11 (2020р) §9 ст. 66-68
7-г 14.10.2022
7-в 13.10.2022
7-б 12.10.2022
7-а 10.10.2022
Періодична система хімічних елементів Д.І.Менделєєва
Періодичний закон сформульовано Д. І. Менделєєвим у 1869 році.
Графічним відображенням періодичного закону є Періодична система хімічних елементів.
7-г 13.10.2022
7-в 10.10.2022
7-а,б 08.10.2022 асинхронно
Атом, його склад. Хімічні елементи, їхні назви та символи.
Відео до обов'язкового перегляду. Скласти конспект ,, Планетарна будова атома''
https://drive.google.com/file/d/1HMZdnNNIfqfyKpFj7qaJlbVCetVAJcAo/view?usp=sharing
Назва елементу | Символ | Вимова |
Нітроген | «ен» | |
Алюміній | «алюміній» | |
Барій | «барій» | |
Бром | «бром» | |
Гідроген | «аш» | |
Гелій | «гелій» | |
Ферум | «ферум» | |
Аурум | «аурум» | |
Йод | «йод» | |
Калій | «калій» | |
Кальцій | «кальцій» | |
Оксиген | «о» | |
Силіцій | «силіцій» | |
Магній | «магній» | |
Купрум | «купрум» | |
Натрій | «натрій» | |
Сульфур | «ес» | |
Аргентум | «аргентум» | |
Карбон | «це» | |
Фосфор | «пе» | |
Флуор | «флуор» | |
Хлор | «хлор» | |
Цинк | «цинк» |
7-б 05.10.2022 https://meet.google.com/axu-xqkm-acb
7-а 03.10.2022 https://meet.google.com/dwu-ugpc-hpp
7-б 01.10.2022 асинхронно. Чисті речовини і суміші. Способи розділення сумішей
Перегляньте відео, зробіть конспект у зошиті.
https://www.youtube.com/watch?v=NW5sxyRCuPw
https://www.youtube.com/watch?v=ZToP5jOduuQ
Домашнє завдання Опрацювати § 8,9 ( 2020) § 7,8 (2015)
7-в 03.10.2022 https://meet.google.com/dwu-ugpc-hpp
7-г 30.09.2022 https://meet.google.com/hem-mhxg-hka
7- а,б 29.09.2022 https://meet.google.com/zgx-qjky-xcd
Фізичні властивості речовин. Лабораторний дослід №3.
- запах;
- колір;
- смак;
- твердість;
- температура кипіння і плавлення;
- густина;
- розчинність;
- гнучкість;
- пластичність;
- здатність проводити тепло і електричний струм.
7-б 28.09.2022 https://meet.google.com/hae-ivuh-ghi
7-а,в 26.09.2022 https://meet.google.com/oun-dtjm-nis
7-г 23.09.2022 https://meet.google.com/mjc-cige-afq
Молекули. атоми. Спостереження та експеримент у хімії.
7-в 22.-9.2022 https://meet.google.com/rir-vemt-iyq
7-г 22.09.2022 https://meet.google.com/rir-vemt-iyq
Практична робота №1 ,,Правила поведінки учнів в кабінеті хімії.Ознайомлення з обладнанням кабінету хіиії та лабораторним посудом. ''
Домашнє завдання Повторити правила ТБ. §3-5
7-б 21.09.2022 https://meet.google.com/kty-imuv-yua
7-а 19.09.2022 https://meet.google.com/tmb-bjhh-gog
7-в 19.09.2022 https://meet.google.com/tmb-bjhh-gog
7-г 19.09.2022 https://meet.google.com/tmb-bjhh-gog
Правила безпеки під час роботи з хімічними речовинами. Маркування небезпечних речовин. Лабораторний дослід №2.
Домашнє завдання. Опрацювати §5 (2020р.), виконати лабораторний дослід №1,2 (зошит для лабораторних дослідів та практичний робіт авт. Н.Зима, Г.Дубковецька ст.2-5 )
7-а 17.09.2022 асинхронно
7-в 17.09.2022 асинхронно
7-г 17.09.2022 асинхронно
Фізичні тіла. Матеріали. Речовини.
Переглянь уважно навчальне відео https://youtu.be/YCz1MiZZLwg
Домашнє завдання. Опрацювати § 5 ст. 34-37 (2015р.)
§6 ст. 38-41 (2020р.)
7-б 16.09.2022 https://meet.google.com/qhh-xprj-kqm
7-в 15.09.2022 https://meet.google.com/zjb-ssso-pdy
7-а 15.09.2022 https://meet.google.com/zjb-ssso-pdy
Найпростіші операції в хімічному експерименті. Лабораторний дослід№1 ,,Дослідження будови полум'я''
Домашнє завдання. Опрацювати §4,
7-а 12.09.2022 https://meet.google.com/caa-tdkb-owa
7-в 12.09.2022 https://meet.google.com/caa-tdkb-owa
7-г 12.09.2022 https://meet.google.com/caa-tdkb-owa
Правила поведінки учнів у хімічному кабінеті. Ознайомлення з обладнанням кабінету хімії та лабораторним посудом.
Знання правил і, головне, їх виконання, може врятувати життя. Не дарма, кажуть, що правила безпеки написані кров'ю тих, хто їх не виконує.
I. Основні правила техніки безпеки під час роботи в кабінеті хімії:
1. Виконуйте тільки ті досліди, що узгоджені з учителем.
2. Забороняється брати речовини руками і пробувати її на смак.
3. Для визначення запаху речовини треба долонею зробити рух під отвору посудини до носа.
4, Відкривши склянку з реактивом, ставте пробку догори.
5. Посудину, з якої взято реактив, відразу закривайте пробкою і ставте на місце.
6. Надлишок узятого не зливайте (не зсипайте) у ту ж саму посудину, а лише у спеціальну посудину.
7. Під час нагрівання пробірок і колб з реактивами користуйтесь тримачем. Отвір посудини спрямовуйте в бік від тих, що працюють поруч.
8. Нагрівайте посудину з реактивом рівномірно, увесь об'єм рідини, не вище її рівня.
9. Не зазирайте в посудину, яку нагріваєте або в яку наливаєте раеактив.
10. Якщо кислота або луг потрапили на руки або одяг, негайно змийте їх великою кількістю води і повідомте про це вчителя.
11. Кислоту слід наливати у воду повільно, тонким струменем, переміщуючи; категорично забороняється наливати воду в кислоту.
II.У кабінеті хімії забороняється:
Домашнє завдання Опрацювати § 3,
7-а 9.09.2022 https://meet.google.com/caa-tdkb-owa
7-б 7.09.2022 https://meet.google.com/fmb-kfcv-qja
7-г 7.09.2022 https://meet.google.com/fmb-kfcv-qja
Короткі відомості з історії хімії.
В історії хімії можна виокремити кілька основних етапів її розвитку
7-б 6.09.2022 https://meet.google.com/pmi-nycy-mjd
7-в 6.09.2022 https://meet.google.com/pmi-nycy-mjd
7-г 6.09.2022 https://meet.google.com/pmi-nycy-mjd
7-а 5.09.2022 https://meet.google.com/zug-nnff-sny
7-г 2.09.2022 https://meet.google.com/mms-axcg-nvi
Хімія - природнича наука. Речовини та їх перетворення у довкіллі.
Хімія вивчає склад і будову речовин, залежність їхніх властивостей від складу й будови, умови й способи перетворення одних речовин на інші. Хімічні перетворення речовин самовільно відбуваються в природі
Домашнє завдання. Опрацювати §1, виконати вправу 6.